Wyślij briefa na adres brief[at]guaranapr.pl Poniedziałek - Piątek: od 8:00 do 16:00
Spotkajmy się Katowice, Jaworzno, Kraków, Warszawa (tylko umówione spotkania)
Zawsze możesz do nas napisać biuro (małpka) guaranapr.pl lub skorzystaj z KONTAKT
Treści – klucz do sukcesu social mediów lekarza, dentysty i gabinetu

Social media lekarza, to niby nic trudnego: wystarczy założyć profil, wpisać nazwę, wrzucić logo, jakieś zdjęcia. Ale co dalej? Jak sprawić, by social media były przydatnym narzędziem w promocji gabinetu? Jakie treści publikować? Sprawdź w tekście!

Regularne dostarczanie ciekawych treści, a do tego – spełniających określony cel – to jedno z największych wyzwań, przed którym stają lekarze, dentyści i osoby prowadzące profile w social mediach dla gabinetu lub placówki medycznej. Niewłaściwie dobrane mogą wywołać kryzys, albo po prostu zniechęcić pacjentów.

Treści w social mediach lekarza, dentysty, gabinetu

Krok pierwszy: CEL i GRUPA

Określ swoją grupę docelową i cele. Zapoznaj się z naszym tekstem o doborze platform społecznościowych [TUTAJ], gdzie znajdziesz informacje, jak wybrać te, które sprawdzą się w Twoim przypadku.

Jakie mogą być cele prowadzenia profilu w social mediach?

Komunikacja z pacjentami, sprzedaż usług, utrzymanie pozycji na rynku, zwiększanie świadomości marki czy nazwiska lekarza, korzystanie z płatnych narzędzi reklamowych platform. To te najpopularniejsze.

Cele dobierasz w zależności od swojej pozycji na rynku i celów biznesowych.

Gabinet nowy na rynku jest skierowany na zwiększanie znajomości marki i informowanie o swoich usługach. Profile będą publikowały głównie informacje o zakresie leczenia, o personelu, a także o informacjach organizacyjnych, jak lokalizacja, dojazd, cennik. Nie bez znaczenia będą także „promocje” na określone usługi.

Inaczej będzie wykorzystywał social media gabinet o ustabilizowanej pozycji na rynku – nie chce stracić pacjentów, ale obecny poziom jest wystarczający i nie ma możliwości obsłużyć więcej. Wtedy profil będzie informował o bieżących aktualnościach, nowych usługach, ale też publikował opinie pacjentów i może także poświęcić się informowaniu o działalności charytatywnej, społecznej (CSR) lub edukacyjno-informacyjnej – w zakresie zdrowia. To wpływa na jego renomę i zaufanie.

Jak określić grupę docelową promocji gabinetu?

Obecnie modną metodą jest budowanie tzw. person. To znaczy, że dla danej usługi/usług, korzystając z posiadanych danych i intuicji budujemy personę: imię, nazwisko, wiek, gdzie mieszka, ile zarabia, gdzie pracuje, co robi w wolnym czasie, czy jest w związku, samotna, co lubi, a czego nie i w końcu czym się kieruje przy wyborze usług i z jakich korzysta najczęściej, bądź poświęcając największe środki finansowe.

Podczas przygotowywania takiej persony powoli będzie klarowała się wizja nie tylko doboru portali społecznościowych, ale także treści, jakie będą publikowane. Co nasza persona lubi oglądać w Internecie? Na co poświęca dużo czasu? Co u niej buduje zaufanie do danej marki, produktu, usługi? Wiele przydatnych danych znajdziesz w statystykach GUSu.

Krok drugi: STRATEGIA TREŚCI

Na pytanie: jak często publikować? Można odpowiedzieć: tak często, jak często masz coś do powiedzenia. Jednak nie zawsze to się sprawdza. Wiele firm zajmujących się SoMe podaje liczby, widełki czasowe, przedziały publikacji itp. Algorytmy jednak mają swoje tajemnice i nierzadko podbijają posty sprzed 3 dni (już nieaktualne), albo pokazują „podpowiedzi” ciekawych postów, które nijak mają się do zainteresowań odbiorcy. Postaw na jakość, a nie ilość.

Na platformach social media możesz zamieszczać treści tekstowe, grafiki/zdjęcia, materiały video, relacje live. Do ich tworzenia przeważnie potrzebne są określone zasoby: sprzęt, pracownik, zewnętrzna agencja, freelancer.

Ustal, kto będzie odpowiedzialny za tworzenie i dodawanie treści. Mogą to być różne osoby.

WAŻNE: Pamiętaj o przydzieleniu dostępów za pośrednictwem konta biznesowego, tak by nikt nie mógł odebrać Ci całkowicie kontroli nad profilem. Dostępy możesz przydzielać do profilu lub konta reklamowego – agencjom lub osobom w różnych zakresach.

KROK TRZECI: ZADBAJ O TREŚCI

Przykładowe treści na social media gabinetu lekarza, dentysty, placówki medycznej znajdziesz poniżej.

Podstawowe: Aktualności, oferta, personel (poznaj nas), lokalizacja, wnętrza centrum, sprzęt, technologie itp.

Contentowe: Porady zdrowotne, fakty i mity medyczne, Q&A (również w postaci live’a z lekarzem), historie pacjentów, opinie (tzw. testimoniale), rozmowy w postaci podcastów, nagrania i wycinki z mediów (z udziałem eksperta z placówki).

Promocyjne: w ograniczonym prawem zakresie (nowe usługi, wyciąg z cennika, promocja zdrowego trybu życia przez zwiększenie dostępności [obniżenie ceny] do wybranych usług oraz z regulaminem (kwestie społeczne) platform Social Media.

Jak działać z treściami w social mediach?

Oznaczaj. Na stronach społecznościowych możesz oznaczać @ profile lekarzy lub partnerów placówki. To dobrze wpływa na opinię o fanpage, jeśli również profile lekarzy są aktywnie prowadzone. Trzeba jednak uważać, bo publiczny profil lekarza, to rzadko miejsce, gdzie chcemy widzieć prywatne treści „z partnerem/ką w restauracji”, chyba, że masz przy tej okazji coś ważnego do przekazania – pod kątem zdrowia pacjentów.

Znajdź pomysł na treści. Profil placówki nie musi być bezpośrednio profilem placówki – choć brzmi to przewrotnie – możesz nastawić się na stworzenie profilu lub profili poświęconych danej tematyce zdrowotnej np. „Wszystko o sercu”, gdzie lekarze z placówki będą dzielili się wiedzą na temat schorzeń kardiologicznych i ogólnie: utrzymania układu krążenia w dobrym zdrowiu. Profil będzie zawierał branding specjalnie opracowany na jego potrzeby tzn. własne logo, ale w profilu pojawi się informacja, o jego twórcy, czyli nazwa placówki.

Opowiedz historię. Profil nie musi być sztampowym profilem informacyjno-aktualnościowym. Możesz znaleźć sposób na opowiedzenie historii, która sprawi, że pacjent będzie zaciekawiony lub nawet emocjonalnie związany z treścią, a przez to przeniesie te odczucia również na Twoją markę. W tym rodzaju treści często opiera je się o współpracę z influencerami. Musisz robić to rozważnie. Zajrzyj do naszej notki o współpracy z influencerami w social mediach o [TUTAJ]

Wchodź w interakcje. Oprócz oznaczania @ w postach odpowiadaj na pytania, komentarze, wiadomości w komunikatorach i maile. Pytanie wiszące bez odpowiedzi tygodniami źle świadczy o propacjenckim nastawieniu centrum. Im więcej masz interakcji, tym większe zasięgi, a przykładasz się do tego właśnie będąc aktywnym na swoich profilach social mediowych.

Hashtagi # - ciągle w użyciu, jednak ich wpływ na zasięgi jest oceniany na coraz mniejszy. Nie warto z nich rezygnować, ale też nie można przesadzać z ilością. Taguj zgodnie z treściami i charakterem profilu.

Szukasz kogoś, kto profesjonalnie zajmie się tym dla Ciebie? Zapytaj nas o współpracę: biuro[at]guaranapr.pl ! :) 

 

Autor: AR

Informacja o cookies
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać w naszej polityce cookies
Dowiedz się więcej