Social Media B2B, czyli firma na LinkedIn i Twitter (x.com)
Objąłeś nową rolę PR lub Marketing Managera w organizacji, która prowadzi działania B2B (z ang. business-to-business)? A może od dłuższego czasu przyglądasz się świetnej komunikacji innych organizacji na LinkedIn i X.com (dawnym Twitterze) i zdecydowałeś, że już czas na Twoją firmę? Jeśli Twoje odpowiedzi na te pytania są twierdzące, sprawdź jakie działania należy podjąć, aby prowadzić efektywną komunikację na LinkedIn i X.com.
Zatem zastanawiasz się nad tym jak skutecznie budować widoczność i pozytywny wizerunek na LinkedIn i X.com (Twitterze) organizacji? W dzisiejszym świecie biznesu obecność w mediach społecznościowych, takich jak LinkedIn i Twitter, stała się już nieodłącznym elementem strategii public relations dla firm czy organizacji. To właśnie na tych platformach mają one szansę efektywnie budować swój pozytywny wizerunek, zwiększać rozpoznawalność, pozyskiwać nowe kontakty biznesowe i w efekcie wpływać na zwiększenie sprzedaży swojej oferty. Jednak, aby zrealizować te cele, należy podjąć szereg działań i być konsekwentnym w regularnej komunikacji swoich wartości i wiedzy w tej przestrzeni.
Działania na LinkedIn i X.com (Twitterze) dla efektywnej komunikacji B2B
Jeśli wiesz już, jakie cele chcesz osiągnąć, przystąp do regularnych działań, które wzmocnią Twoją widoczność i pozytywny wizerunek na portalach LinkedIn i Twitter. Podpowiadamy, jakie to są działania.
Stwórz profil biznesowy Twojej firmy
Jeśli jeszcze Twoja firma nie posiada profilu na portalach LinkedIn i X.com (Twitter) to jest to pierwszy krok do komunikacji B2B. Pamiętaj o wykorzystaniu szaty graficznej zgodnej z tzw. brand bookiem organizacji, aby była spójna z wizerunkiem firmy wykorzystywaną w innych miejscach. Na LinkedInie szczególną uwagę należy zwrócić na uzupełnienie informacji o firmie, historii i wartościach. Podaj adres strony www firmy, miejsce siedziby i oddziałów oraz liczbę pracowników. W ten sposób pokażesz, jak duża jest to organizacja i jaki ma zasięg działania.
Publikuj wartościowe treści
Regularne publikowanie artykułów, postów i x'sów (dawnych tweetów) związanych z tematyką branż, w której działa Twoja firma pozwoli budować wizerunek eksperta. Określ jakiego rodzaju posty będziesz publikował na swoim profilu np. podsumowania z konferencji i raportów branżowych, informacje na temat wprowadzonych innowacji lub nowych produktów w firmie. Nie zapomnij o postach z „życia codziennego”, które uatrakcyjnią cały przekaz i sprawią, że firma będzie postrzegana, jako bardziej przyjazna.
Aktywuj ambasadorów marki
Spraw, aby kluczowi pracownicy firmy stali się ambasadorami marki. Stymuluj i wspieraj ich w publikowaniu odpowiednich treści. Ważne jest również, aby angażowali się w dyskusje np. na grupach tematycznych (LinkedIn) lub pod postami innych ekspertów. Wchodź w dyskusje z innymi ekspertami z branży, w tym szczególnie z pracownikami firm, z którymi Twoja organizacja chce współpracować. Poprzez dzielenie się wiedzą i pomysłami kreujesz wizerunek ekspercki swojej firmy i pracowników.
Działaj w grupach i społecznościach
LinkedIn oferuje możliwość dołączenia do grup tematycznych, gdzie można dyskutować na ważne tematy branżowe. To doskonałe miejsce do budowania relacji i pozyskiwania kontaktów biznesowych. Zweryfikuj, jakie grupy tematyczne są szczególnie odpowiednie dla Twoich pracowników. Zrób listę i poinformuj ich. Z pewnością skróci to drogę do większego zaangażowania się pracowników w przestrzeni portali społecznościowych.
Zaangażuj Influencerów
Współpraca z influencerami lub osobami z dużym wpływem w danej branży może pomóc w zwiększeniu zasięgu profilu organizacji. Takie działanie z pewnością przyciągnie uwagę grupy docelowej o odpowiednich zainteresowaniach związanych z działalnością Twojej firmy.
Przeprowadź kampanie reklamowe
Jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojego profilu, zainwestuj w kampanię reklamową, promując konkretne posty lub profil firmy. Możliwość promowania treści i reklam na LinkedIn i X.com (Twitterze) pozwala na docieranie do konkretnej grupy docelowej i zwiększenie widoczności.
Monitoruj wyniki
Śledź regularnie statystyki profilu firmy na platformach społecznościowych. Analiza wyników pozwoli Ci na bieżąco dostosowywać strategię do potrzeb organizacji i osiągać lepsze rezultaty.
Korzyści komunikacji B2B na LinkedIn i X.com (Twitter)
Jeśli jeszcze zastanawiasz się, czy warto prowadzić regularne działania na LinkedIn i X.com (Twitter), poniżej przypominamy i podsumowujemy, jakie korzyści możesz uzyskać w ten sposób dla Twojej organizacji.
1. Zwiększenie rozpoznawalności
2. Budowanie profesjonalnego wizerunku
3. Pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych
4. Zwiększenie sprzedaży
-
Rolki podbijają social media – sprawdź, jak je wykorzystać!
-
Jaki kanał social media dla gabinetu medycznego (stomatologicznego), placówki?
-
Jak wybrać influencera do współpracy? Najważniejsze aspekty!
-
Narzędzia AI - jak zwiększyć efektywność Public Relations?
-
Sztuczna inteligencja niezbędna w działaniach PR ! (a może "?"?)
-
Skuteczna strategia współpracy marki z influencerem – jak ją stworzyć?
-
Śmierć Twittera: Elon Musk tworzy nową markę „X”