Wyślij briefa na adres brief[at]guaranapr.pl Poniedziałek - Piątek: od 8:00 do 16:00
Spotkajmy się Katowice, Jaworzno, Kraków, Warszawa (tylko umówione spotkania)
Zawsze możesz do nas napisać biuro (małpka) guaranapr.pl lub skorzystaj z KONTAKT
Jaki kanał social media dla gabinetu medycznego (stomatologicznego), placówki?

Jaki kanał social media dla gabinetu medycznego (stomatologicznego), placówki?

 

Rozwój nowoczesnych mediów sprawił,  że nie tylko mamy więcej rozrywek konkurujących o naszą uwagę, ale i więcej nośników, a zatem możliwości prowadzania komunikacji z potencjalnymi pacjentami. Na nasze decyzje w tym zakresie wpływają zarówno wyzwania rzucane przez konkurencję („oni już są na tiktoku”), ale też oczekiwania pacjentów. Nierzadko chcemy być wszędzie, ale też nie wystarczy nam czasu bądź środków. Który portal społecznościowy będzie najlepszy dla gabinetu? Sprawdź w tekście!

Social Media gabinetu – być wszędzie?

 

Facebook miał już swoje chwile świetności, Instagram znalazł swoją niszę, a całą śmietankę spija TikTok – tak w skrócie można powiedzieć o obecnym stanie social mediów w Polsce. O nie też najczęściej padają pytania w kontekście prowadzenia marketingu placówki, gabinetu czy sieci – być czy nie być, a jeśli być to w jakiej formie?

 

Marketing jest elementem zarządzania, a więc decyzje podejmujemy na podstawie danych, najlepiej twardych: liczb, kwot, miar, nawet szacunków.

 

Social Media dentysty gabinetu lekarza

 

Profil na większości portali społecznościowych można założyć bezpłatnie i marki z tego korzystają. Natomiast bezpłatne nie jest już jego systematyczne prowadzenie, nie mówiąc już o korzystaniu z narzędzi reklamowych. Zawsze kosztuje nas to zasoby, jeśli nie czas, to pieniądze, ale zwykle oba.

 

Czy więc wybrać drogę prowadzenia kanału w każdym dostępnym portalu? Na pewno nie. Określmy kto jest naszym odbiorcą i na jakie usługi szukamy pacjentów, to pomoże zawęzić wybór, a więc zoptymalizować koszty.

  • Prowadzisz gabinet o lokalnym lub regionalnym zasięgu? Facebook i Instagram będą wystarczające, ale nie licz na tysiące fanów. To będzie grono byłych, obecnych i cześć potencjalnych pacjentów. W tym przypadku profile pełnią rolę newslettera (nowości, aktualności, usługi) i pomagają zdobyć zaufanie (pokazujesz, kto u ciebie leczy i jak wyglądają wnętrza, ale też chwalimy się efektami leczenia).

 

Na Facebooku post nie ma ograniczeń liczby znaków. Można dodać zdjęcie, video lub zorganizować relację live. Są także rolki. Materiały video i zdjęcia możesz publikować też na Instagramie. Możliwość wykorzystania narzędzia reklamowego META – tworzenie szerokich kampanii: sprzedażowych, świadomościowych etc.

  • Nastawiasz się na usługi droższe lub/i specjalistyczne? Do powyższych dodaj profile na Youtube i TikTok. Obecnie modne są dwa podejścia: satyryczne – profil ze skeczami w środowisku gabinetu stomatologicznego, oraz profil poradnikowy – wyjaśnianie, opisywanie, doradzanie.

 

To także dobre media to testimoniali czy pokazywania efektów metamorfoz.

 

  • Leczenie specjalistyczne, badania naukowe – ten zakres znajdzie swoich odbiorców na Twitterze i LinkedInie oraz uruchamiając np. podcast. W zależności od charakteru prowadzonych działań, możesz też wykorzystać inne kanały SoMe. Łatwiej będzie wyjaśnić meandry niektórych zagadnień w filmie na Youtube, niż pisząc długi post na Facebooku. Z kolei za pośrednictwem Twittera dotrzesz do mediów (dziennikarze i redakcje mają tam swoje profile) ale też innych interesariuszy, czyli firm bądź jednostek zainteresowanych współpracą z tobą.

 

Meta też ma swojego Iksa (Twittera) – platformę > threads.

 

Social Media nie są wyłączną domeną młodych.

Ich użytkownikami, chociaż w mniejszej skali, są też osoby dojrzałe i seniorzy. Tu działa także komunikacja międzypokoleniowa: ktoś młody pokazuje babci, dziadkowi, mamie, tacie treści w social mediach. Na tym też możesz skorzystać.

 

TikTok jest na ustach wszystkich, bo wystarczy smartfon i wbudowany w aplikację edytor. Tworzyć może każdy, ale czy musi?

Spójrzmy na statystykę, bo wg portalu Statista 65% użytkowników platformy ma mniej niż 40 lat. Czy to pacjent docelowy gabinetu? Profilaktyka, leczenie zachowawcze, ortodoncja, estetyka w specyficznej grupie, sporadycznie większe prace implantologiczne. Taki odbiorca z reguły nie jest zainteresowany też przynudzaniem o tym, czemu należy myć zęby. Więc problemem będzie dopasowanie treści do odbiorcy i tym, jak to wpłynie na korzystanie z naszych usług.

 

Nie zakładaj od razu profili dla gabinetu na każdym portalu. Przemyśl, co i jak będziesz pokazywał/a oraz najważniejsze: czy znajdziesz/stworzysz treści do publikowania przez długi czas? Nie ma nic gorszego niż martwy profil, którego aktualizacja skończyła się miesiące albo nawet lata temu. To jasny sygnał – gabinet zamknięty.

 

We wszystkich tych portalach jest możliwość realizowania płatnych kampanii za pomocą udostępnionych narzędzi reklamowych. Oprócz tego można realizować kampanie z influencerami.

 

Nie wiesz, jak dobrać kanały social media dla swojego gabinetu? Zapytaj ekspertów.

Pracowaliśmy dla dziesiątek gabinetów, placówek i firm medycznych.

Napisz na maila: biuro [at] guaranapr.pl

 

Zobacz także jakie jeszcze usługi dla podmiotów medycznych realizujemy

- PR dla branży medycznej

 

Autor: AR

 

Informacja o cookies
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać w naszej polityce cookies
Dowiedz się więcej