Public Relations w kryzysie
Kryzys może dotknąć każdą firmę, zwłaszcza w czasach, kiedy otoczenie biznesowe i rynkowe zmienia się z dnia na dzień. Jak sobie z tym poradzić?
Przygotowanie się do kryzysu wizerunkowego, a także skuteczne działania minimalizujące jego rozwój i skutki to dziś podstawa działań PR wielu firm. Zwłaszcza tych, które dbają o swoją markę, swój wizerunek, swoje wartości i rynkową stabilność. To także element świadomego PR-u, który potrafi mówić nie tylko o sukcesie, ale doskonale radzi sobie także z: wyzwaniami, jakie pojawią się w firmie, tzw. złą prasą, nadwyrężającymi image oskarżeniami i procesami czy zdarzeniami, które uderzają w stabilność przedsiębiorstwa i jego pozycję rynkową.
Firma dobrze przygotowana do kryzysu, mająca gotowe scenariusze działań, potrafiąca poruszać się w różnych mediach, zawsze jest w stanie nie tylko zminimalizować straty, jakie niesie zdarzenie, ale także szybko wyjść z niego, skupiając się na dalszym rozwoju.
W Guarana PR sytuacjami kryzysowymi zajmuje się specjalny zespół składający się z mediówców, specjalistów zajmującymi się social mediami, a także szkoleniowców i rzeczników prasowych, którzy są doświadczeni w koordynowaniu przeróżnych zdarzeń, jakie mogą spotkać firmę.
Naszym klientom wymagającym kryzysowego wsparcia oferujemy:
Zapobieganie sytuacjom kryzysowym
- opracowanie strategii komunikacji kryzysowej uwzględniającej m.in. działania Public Relations, działania prawne i działania w social mediach
- analizę i ocenę ryzyka wystąpienia kryzysów, diagnoza potencjalnych kryzysów
- opracowanie planów i scenariuszy reakcji
- treningi medialne dla speakerów
- szkolenia w zakresie zarządzania kryzysowego i symulacje
Zarządzanie kryzysem wizerunkowym (crisis management)
- udostępnienie Klientowi zespołu zarządzającego kryzysem 24/7/365
- przejęcie prowadzenie biura prasowego i komunikacji z mediami
- rzecznictwo prasowe zespołu Guarana PR
- opracowanie niezbędnych komunikatów, oświadczeń, artykułów
- organizację konferencji prasowej, briefingu, wizyty dziennikarzy
- przejęcie komunikacji w social mediach
- monitoring mediów oraz social mediów
- zarządzanie reputacją on-line (DCM – Digital Crisis Management)
Odbudowa wizerunku po kryzysie (image fixing)
- analiza i ocena wpływu kryzysu na reputację
- opracowanie i wdrożenie strategii odbudowy wizerunku
- szkolenia medialne dla speakerów firmy
Sytuacje kryzysowe, w których mamy doświadczenie, to m.in.
- katastrofy ekologiczne
- sprawy pracownicze i oskarżenia pracodawców
- sprawny karne
- epidemia i pandemia
- upadłość przedsiębiorstwa
- zwolnienia grupowe i indywidualne
- oskarżenia na łamach mediów
- konflikty z lokalną społecznością
- konflikty z klientami
- konflikty z ekologami
- konflikty natury politycznej
- protesty i blokady
Zapytaj o konkrety, prześlij brief: biuro[at]guaranapr.pl