Klient: FM Dental
Kampania edukacyjna dla pacjenta i lekarza Wand – łagodnie u dentsyty W Polsce wciąż powszechnie znieczula się u dentysty strzykawką. Tymczasem w USA odchodzi się już od tego na rzecz komputerowego podania znieczulenia specjalnym urządzeniem Wand. Pozwala ono bowiem na kontrolowane, a przez to łagodne i bezbolesne podanie płynu. Naszemu Klientowi – firmie FM DENTAL, dla którego w 2010 i 2011 wprowadzaliśmy Wand na rynek, zależało na umocnieniu pozycji urządzenia, a tym samym dotarciu z informacją o rosnącej licznie gabinetów, która w ten sposób znieczula.
W tym celu w 2014 i 2015 roku poproszono nas po raz drugi o przygotowanie kampanii dedykowanej Wand. Naszym pomysłem była szeroko zakrojona kampania media relations, która pozwoliłaby zarówno pacjentom jak i lekarzom lepiej poznać korzyści wynikające ze znieczulania się w ten nowy sposób. W tym celu stworzyliśmy dla Klienta biuro prasowe, które regularnie informowało media branżowe oraz poradnikowe na temat urządzenia, ukazując je w różnych praktycznych aspektach i przypadkach medycznych.
Działania biura prasowego wsparliśmy organizacją dwóch press days. Jeden zorganizowaliśmy podczas targów KRAKDENT w Krakowie (największa impreza branżowa) – relaunch urządzenia, drugi przygotowaliśmy w gabinecie w Warszawie dając dziennikarzom opcję uczestnictwa w realnym zabiegu. Jednocześnie rozwinęliśmy dla naszego klienta kanał na YouTube pokazując zastosowanie znieczulenia w różnych przypadkach. W filmach realizowanych w całej Polsce pojawili się pionierzy Wand – gabinety, które jako jedne z pierwszych zastosowały urządzenie. Wsparciem dla kampanii był serwis www.wand.pl z wyszukiwarką gabinetów oraz bazą edukacyjną dla pacjenta i lekarza.
Efektem kampanii było ponad 250 publikacji. Informacje o znieczuleniu pojawiły się m.in. w magazynach: PANI, SHAPE, Zdrowie, Uroda życia, Twój Styl, dziennikach: FAKT, Gazeta Wyborcza, portalach Wp.pl, Onet.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, Dentonet.pl, Puls Medycyny, Infodent24.pl, a także na antenach m.in. TVP (Kronika Krakowska, Teleexpress), RMF FM, Radio ZET. W 2014 i 2015 roku Wand było najczęściej wzmiankowanym nowym rozwiązaniem w stomatologii, docierając z przekazem do blisko 4 milionów odbiorców.