Kampania edukacyjna "Rozzgrzytani" w Medicover Stomatologia
Coraz więcej Polaków zmaga się z bruksizmem. Wśród osób aktywnych zawodowo, a więc narażonych na stres, problem ten narasta. Temu zjawisku poświęcona była kampania informacyjna Medicover Stomatologia, realizowana pod hasłem „Rozzgrzytani”. Jej celem było zwrócenie uwagi na powszechność występowania tej przypadłości wśród pracowników, a także wskazanie rozwiązań, dzięki którym można uchronić swoje zęby przed zniszczeniem.
Prace nad projektem składały się z kilku elementów. Przede wszystkim powstał raport „Rozzgrzytani”, który był wynikiem badania ankietowego przeprowadzonego przez Zespół Badań i Analiz Rynku Medicover. Zapytano w nim ponad 400 pracowników korporacji w Polsce o to, czy są zestresowani, co wywołuje u nich stres, jakie objawy mu towarzyszą, a także jakie znajdują sposoby na radzenie sobie z nim. Część badania poświęcono także dolegliwościom ze strony jamy ustnej, które często towarzyszą stresowi.
W ślad za raportem zorganizowano warsztaty fizjoterapeutyczne w firmach biorących udział w kampanii. Dzięki nim pracownicy poznali techniki relaksacyjne oraz dowiedzieli się, jak zapobiegać bruksizmowi. W zajęciach z fizjoterapeutami udział wzięło ponad 200 osób. Na jednym ze spotkań obecni byli także dziennikarze mediów lifestylowych, którzy mieli okazję zapoznać się ze sposobami walki z bruksizmem.
Jednocześnie Medicover Stomatologia opublikował w serwisie YouTube zestaw filmów instruktażowych, dzięki którym każdy może poznać proste ćwiczenia umożliwiające zrelaksowanie się oraz rozluźnienie mięśni twarzy. Z myślą o edukacji powstała także strona internetowa poświęcona problemowi oraz kampanii. Projektowi towarzyszyła również kampania media relations oraz działania mające na celu lokowanie ekspertów w mediach.