Wyślij briefa na adres brief[at]guaranapr.pl Poniedziałek - Piątek: od 8:00 do 16:00
Spotkajmy się Katowice, Jaworzno, Kraków (tylko umówione spotkania)
Zawsze możesz do nas napisać biuro (małpka) guaranapr.pl lub skorzystaj z KONTAKT
PR dla sieci, sklepów online i marek brandstory

Czy wiesz, że...

Aż 72% dziennikarzy negatywnie ocenia treści informacji prasowych, jakie napływają do redakcji z sieci handlowych, sklepów internetowych lub od marek lifestylowych. 90% dostrzega w nich zbyt wiele treści o charakterze marketingowym, które nie pasują do informacyjnego charakteru mediów. Co trzeci dziennikarz jest zdania, że nadesłane komunikaty są po prostu źle opracowane. Tyle samo negatywnie ocenia przygotowane w nich komentarze eksperckie, dostrzegając w nich próbę „przemycenia” treści komercyjnych. Jednocześnie 60% dziennikarzy spotkało się z brakiem reakcji biura prasowego sieci, sklepu lub marki na dodatkowe pytania1.

Możesz komunikować się lepiej

Reprezentujesz sieć handlową, sklep internetowy, a może markę lifestylową lub luksusową? Masz w planach debiut nowych lokali lub serwisów online, wdrożenie rozwiązań omnichannelowych, a może launch produktu? Szykujesz się do dużego kroku w rozwoju? BrandStory by Guarana PR może być ofertą dla Ciebie.

To propozycja, która powstała na styku obserwacji i doświadczenia zespołu agencji. W naszej wieloletniej pracy dla rynku retail niejednokrotnie widzieliśmy już, jak sieci, sklepy lub marki marnowały swoje szanse komunikacyjne, opierając się na schematycznie „robionym PR”. Szablonowe komunikaty, przypadkowo dobrane media, nietrafieni influencerzy, mało angażujące treści, które nie wspierają USP sieci, sklepu lub marki, a do tego brak storytellingu i ciekawego contentu wokół rozwoju, sukcesów czy oferty - to zbyt powszechne zjawisko, które ciągnie biznes w dół.

Dlatego stworzyliśmy BrandStory by Guarana PR, czyli zestaw działań, który kompleksowo wspiera najważniejsze cele biznesowe i komunikacyjne sieci, sklepu lub marki. To omni-koncept doradczy oparty na innowacyjnym biurze prasowym i autorskim know-how, który powstał z połączenia: PR-u korporacyjnego, PR-u produktowego i konsumenckiego, content marketingu, influencer marketingu z budującym reputację storytellingiem i content commerce.

BrandStory by Guarana PR zapewnia wielowymiarowe wsparcie i to aż w 4 obszarach:

  • Komunikacja rozwoju i ekspansji 
  • Komunikacja inwestycji sieci/sklepu online/marki
  • Komunikacja oferty, produktu i USP
  • Komunikacja strategii ESG

Co możemy zrobić?

Rozwój sieci handlowej, sklepu online lub marki lifestylowej nie może być komunikowany schematycznie i przypadkowymi treściami. W Guarana PR projektujemy i wdrażamy spójne i pomysłowe kampanie informacyjne, tworzymy profilowane i profesjonalne treści prasowe, inicjujemy wywiady i spotkania z topowymi dziennikarzami oraz influencerami, a przede wszystkim budujemy procentujące relacje między siecią, sklepem lub marką a mediami. Z nami zbudujesz reputację, zakomunikujesz rozwój, sukcesy i wartości, a także stworzysz atrakcyjny biznesowo i konsumencko medialny obraz.

Co możemy zakomunikować?
 
strategię otwarć i przejęć;
nowe otwarcia w Polsce i na rynku CEE;
podpisanie umowy najmu z obiektem handlowym;
launch sklepu online/marketplace;
wprowadzenie nowego konceptu handlowego; 
rebranding i repozycjonowanie marki;
plany rozwoju i sukcesy biznesowe;
kampanie wizerunkowe i prosprzedażowe;
wyniki finansowe, raporty i inne; 

 

 

Rozwój sieci, sklepu online czy marki ma często wielowymiarowy charakter. To nie tylko nowe otwarcia i launche, ale także inwestycje w nowe technologie i innowacje, omnichannel, nowe przestrzenie czy koncepty handlowe. W Guarana PR dbamy o to, aby żadne z tych ważnych wydarzeń nie przeszło bez echa i bez angażujących rynek treści. Lokujemy treści w mediach, które są ważne dla biznesu, budujemy angażujący brand-storytelling mający wpływ na wartość sieci, sklepu czy marki, a także skłaniamy media i konsumentów do interakcji.

Co możemy zakomunikować?

budowę sklepu i innych inwestycji wielopowierzchniowych;
rozwój kanałów sprzedaży online i offline;
rozwój rozwiązań omnichannelowych;
launch nowego konceptu handlowego;
wprowadzenie innowacji i nowych technologii;
rozwój sieci dystrybucyjnej i magazynów;
trendy rynkowe i badania.

 

Oferta decyduje o DNA sieci handlowej, sklepu online czy marki lifestylowej. To USP, które wymaga szczególnej opieki medialnej. W Guarana PR sprawiamy, że produkty są widoczne, doceniane i pozytywnie odbierane. Realizujemy kampanie pozycjonujące produkt w mediach, zapewniając mu widoczność. Zajmujemy się kompleksową opieką medialną, począwszy od strategii produktu, przez eventy i komercyjne lokowanie, po kampanie medialne i SoMe. współprace influencerskie, testy produktów i samplingi. Budujemy wokół oferty historię, reputację i rozpoznawalność.

Co możemy zakomunikować?

launch nowego produktu lub grupy produktów;
poszerzenie lub odświeżenie oferty handlowej/usługowej;
relaunch produktu po rebrandingu;
relaunch produktu po kryzysie wizerunkowym;
kampanię reklamową/marketingową produktu;
akcje prosprzedażowe.

 

Do 2030 roku aż 70 proc. firm na rynku handlowym deklaruje opracowanie celów środowiskowych.2 Strategia ESG staje się coraz częściej atutem w rękach rynkowych liderów. W Guarana PR wspieramy sieci handlowe, sklepy online i marki w tym procesie pozytywnych zmian. Komunikujemy nie tylko strategie ESG, ale także realizację celów, inwestycje w ekologię i zrównoważony rozwój, kampanie społeczne i DE&I, czy zmiany w ładzie korporacyjnym. Projektujemy i wdrażamy także kampanie oraz działania wspierające realizację celów ESG, zwłaszcza w takich obszarach jak współpraca ze społecznościami, DE&I czy edukacja ekologiczna. Nasza agencja dysponuje w tym względzie doświadczonym zespołem PR&ESG, który łączy w sobie doświadczenie PR-owców z wiedzą z obszaru ESG.

Co możemy zakomunikować?

publikację raportu ESG;
działalnia mające na celu zrównoważony rozwój;
realizację eko-inwestycji (np. w OZE);
realizację kampanii społecznych/edukacyjnych/proekologicznych;
realizację kampanii DE&I;
realizację działań CSR/community relations;
zmiany w polityce firmy.

Co wyróżnia ofertę BrandStory by Guarana PR
  • Działania powierzasz managerom z doświadczeniem w takich branżach jak retail, PR, e-commerce, handel oraz retail;
  • Zapewnisz sieci, sklepowi online lub marce wielowymiarową i profesjonalną komunikację;
  • Komunikujesz się w oparciu o pracę nowoczesnego biura prasowego;
  • Dostarczasz mediom treści, które są atrakcyjne redakcyjnie, co gwarantuje unikalne know-how agencji;
  • Działasz w oparciu o unikalne know-how, które Guarana PR stworzyła między innymi dzięki badaniom fokusowym z dziennikarzami;
  • Patrzysz szeroko na komunikację sieci, sklepu lub marki, wychodząc poza standardy i schematy;
  • Nie marnujesz żadnej szansy na wartościowe publicity, mające wpływ na Twój medialny obraz i biznes;
  • Budujesz nie tylko wizerunek i rozpoznawalność, ale także reputację i wartość wokół siebie.

Guarana PR - poznaj nas
Guarana Public Relations to agencja, która już od 16 lat wspiera firmy w budowaniu reputacji i rozwoju obecności w mediach. Specjalizujemy się w realizacji kompleksowych kampanii PR, które angażują odbiorców i skłaniają do pozytywnej interakcji. Od lat fundamentem naszej aktywności są działania w obszarze strategicznego PR-u, oparte na autorskim know-how, a także wiedzy multidyscyplinarnego zespołu.  Specjalizujemy się zwłaszcza w wymagających projektach komunikacyjnych dla firm działających na rynku retail, handlowym i nieruchomości. Nasze doświadczenie obejmuje również realizację działań dla marek lifestylowych. Zespół Guarana PR tworzą wyłącznie osoby mające wieloletnie doświadczenie w branży PR, retail i e-commerce. Nasz sukces jest mierzalny. Od 2008 r. zrealizowaliśmy już ponad 450 projektów, pracując w tym czasie dla Klientów z Polski, USA, Australii, Włoch czy Niemiec. Wielokrotnie byliśmy także nagradzani w kraju i zagranicą. Zdobyliśmy m.in. PRCH Retail Awards za kampanię PR otwarcia Gemini Park Tychy oraz ICSC Solal Marketing Awards za kampanię PR z udziałem Paris Hilton dla Silesia City Center. 
Chcesz wiedzieć więcej? Odezwij się

Tomasz Pietrzak
head of retail & property PR projects
mail. tomasz.pietrzak[at]guaranapr.pl
tel. 509 106 256

Wypełni brief online Guarana PR i prześlij nam szczegóły projeku
lub przygotuj własny i prześli na biuro[at]guaranapr.pl 

Liderzy BrandStory by Guarana PR

Tomasz Pietrzak, head of retail & property PR projects w Guarana PR; absolwent zarządzania i marketingu, reklamy oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej z blisko 20-letnim doświadczeniem w branży PR. Odpowiadał za realizację działań komunikacyjnych dla największych w Polsce graczy na rynku retail; rzecznik prasowy oraz lider biur prasowych m.in. dla Silesia City Center, Galerii Jurajskiej, Galerii Północnej, IKEA, Greenman Poland, Newbridge Poland i Gemini Holding. Na swoim koncie ma komunikację otwarć ponad 200 marek krajowych i zagranicznych. Prywatnie autor pięciu książek, z czego dwie nominowane były do Nagrody Literackiej Nike.

 

Aleksander Rojek, head of special PR projects w Guarana PR, absolwent dziennikarstwa, zarządzania i studiów z obszaru e-commerce oraz social mediów; brand manager z ponad 18-letnim doświadczeniem, specjalizujący się w komunikacji marek lifestylowych, luksusowych i private label. W swoim porfolio ma ponad 100 projektów komunikacyjnych dla polskich i międzynarodowych marek medycznych, beauty, modowych, FMCG oraz e-commerce, w tym m.in. Longchamp, Jubitom, Bryloownia, Medicover Stomatologia, WunderBaum. Twórca agencji SkyMED+, która zajmuje się działaniami PR i marketingowymi dla brandów healthcare i lifestylowych. 

[1] Badania ankietowe Guarana PR zrealizowane w styczniu 2024 r.
[2] Raport "ESG w dobrach konsumenckich i handlu", PwC, czerwiec 2022 r.

Informacja o cookies
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać w naszej polityce cookies
Dowiedz się więcej